tiistai 14. kesäkuuta 2011

[ 72 - Vapaapäivät on nykyäänkin heppapäiviä ]

Mulla oli tänään vapaata, joten menin jo puolenpäivän jälkeen tallille. Laitoin Raden ruuat valmiiksi ja lähin noutamaan sitä laitumelta. Ensimmäistä kertaa näiden parin viikon aikana poni oli valmiina portilla odottamassa. Olin jo henkisesti valmistautunut kissa&hiirileikkiin - mukavan vilpoinen sää, eikä yhtään ötököitä näkyvissä.

© Hanna S.
Ajattelin viimein siistiä Raden jalkakarvat, ne oli ihan kamalat. Homma oli kova, sakset meinas pettää pariin otteeseen ja aikaa siistimiseen meni reilu tunti, mutta tulipahan siistiä jälkeä. Harjasin & laitoin Raden rauhassa ja lähdettiinkin pian maastoon alkukävelemään. Mentiin pieniä metsäteitä, sekä ylä- ja alamäkiä. Poni oli oikein pirteä ja fiksulla päällä, tänään ei turhia säikytty.

Kentällä mentiin ihan rennosti, siirtymisiä, kiemuroita ja laukassa jatkettiin vaihtojen harjottelua. Ne on nyt viimepäivinä mennyt niiin hyvin, että tän päiväset yritykset pisti harmittamaan. Onneksi kuitenkin saatiin molempiin suuntiin siistit vaihdot, hetki siinä tosin vierähti. Eniten kentällä mentäessä keskityin kuitenkin omaan istuntaani ja apujen selkeyteen. Lähdettiin vielä maastoon loppuverkkaamaan. Ravailtiin vähän ylämäkiä ja isompia metsäteitä ja käveltiin rauhassa loppukäynnit. Kentällä olin vajaa puol tuntia, ja silti oltiin liikenteessä melkeen 1,5 h. Hassua miten aika vierähtää.

Annoin Radelle liikutuksen jälkeen elektrolyytit sekä valkosipulirouheen. Kylmäsin jalat ja laitoin kaviorasvaa. Syöttelin hetken pihalla vielä ennenkun vein takaisin laitumelle. On se vaan niin hieno hevonen.

© Hanna S.
Huomenna takaisin töihin. Perjantaista asti ollut vapaalla, ja vielä voisin jatkaa. Tosin hienoa on että mun ohjaajaopinnot edistyy. Olen päässyt jo pitämään tunteja (muutakin kuin itsekseni omille kavereille), sekä pidän kesällä jotain leiritunteja. Opettaminen on pelottavaa, mutta kivaa. Mun pitää tosin harjoitella mun äänenkäyttöä, sillä mun on vaikeaa saada tarpeeksi kova ja selkeästi artikuloitu ääni ulos itsestäni, ilman että se pettää (hassua, sillä olen normaalisti erittäin äänekäs). Pitää huomenna katsoa että mille tunnille pääsen mukaan. Tämän viikon leirikatrasta en ole vielä nähnyt, mutta toivottavasti ovat yhtä mukavia kuin viimeviikkoiset.


Torstaina Sanna on tulossa kuvaamaan ratsastelua, joten silloin lisää kuvia tiedossa. Mulle on noita kertynyt vasta muutamia, mutta eiköhän se ole ihan ymmärrettävää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti