lauantai 1. toukokuuta 2010

[ 015 - Paljon tallilla, vähän koneen ääressä ]

Mä en ole menettänyt bloggausintoa, vaan koko viikko ollut yhtä häppeninkiä täynnä. Tallilla olen ollut neljänä päivänä ja huomenna tulee viides.

Maanantai - Hoitopäivä sekä ratsastustunti Kallella
Keskiviikko - Pitkään odotettu yksityistunti Kallella
Torstai - Hoitopäivä Steisin & Dotsin luona
Perjantai - Työpäivä Husössä
Sunnuntai - Hoitopäivä Steisin & Dotsin luona

Tänäänkin normaalirutiinin mukaan minun olisi pitänyt mennä tallille, mutta eilinen työpäivä sekä railakas vapunvietto laittoivat minut jäämään kotiin. Ilmoitin kuitenkin jo eilen etten tänään ole menossa, joten mitään "huono hoitaja" -morkkista tuskin tarvitsee kokea.

Keskiviikkona menin aikaisemmin tallille kaverini kyydillä, hänellä oli rästit viidestä kuuteen sekä kaheksasta yhdeksään. Kuvailin vähän tunteja sekä hoidin oppari-työasiat kuntoon. Itse menin siis illalla kaheksasta yheksään Kallella yksärille. Työskenneltiin suurimmaksi osaksi ympyrällä treenaten sekä minua että Ponsua. Meni oikein hyvin, mitään pahempia ongelmia ei ollut. Paitsi se, etten saa pidettyä ulko-ohjaa tarpeeksi hyvin tuntumalla. Vinkkejä tohon ongelmaan saa toki antaa !

Torstaina kävin hoitamassa tytöt. Harjasin molemmat kunnolla ja laitoin tallin valmiiksi yöpuuta varten. Sisälle en vielä ottanut, sillä myöhemmin oli tulossa muutama vuokraaja ratsastamaan.

Perjantai olikin kova koetus, tai aluksi luulin niin. Herätys 5.30 ja kampista lähti bussi 6.50. Husössä olin about viistoista vaille kaheksan, juuri hyvin ennen työvuoron alkua. Aloitin siis "tuuraustyöt" Husössä, eli jos työlistoissa on tyhjiä kohtia tai joku on sairaana on mun vuoro loistaa. Vietiin hevoset ulos, siivottiin karsinoita, ruokittii, pestiin ja letkutettiin muutamia, laitettiin pari hevosta valmiiksi, huopien vaihtoa, listojen vienti seinille jiiänee. Kaheksan tuntia meni kuin hujauksessa. Hauskinta musta tässä on se, että koko homma ei edes tunnu töiltä ja silti mä saan siitä palkkaa.

Tänään herätessäni lihaksia kyllä särkee, mutta eipä se menoa haittaa! Kuvat mulla on valitettavasti vielä kamerassa, joten niitä laittelen myöhemmin joukkoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti