lauantai 17. syyskuuta 2011

[ 93 - Blogihaaste! ]

Team Horseblogs on hevosbloggaajille tarkoitettu blogi. Idea on mielenkiintoinen ja kokeilen nyt minäkin lähteä tähän ketjuun mukaan. Katotaan mitä tästä tulee. Ensimmäinen haaste (mihin itse osallistun) on nimeltään Kumpi vai kampi.



MIELUMMIN -KYSYMYKSET
Ostatko mielummin yhden merkkivarusteen vai monta halppis varustetta?
 - Riippuu ihan mun mielestä. Ostan lähinnä aina sitä mitä tarviin, mielellään satsaan laatuun, mutta välillä on kivempi saada useampi tavara kerralla. Kuitenkin esim nahkavarusteissa satsaan laatuun.
 Jos saisit valita ostaisitko mielummin yhden hyvin koulutetun ja valmiin hevosen vai kaksi vähän halvempaa projektia?
- Projekti! Mä en oo ikinä tykännyt valmiista paketeista, enkä tuu varmaan ikinä tykkäämäänkään. Kivointa on kun pienellä (tai isolla) vaivalla saa hepasta juuri omanlaisensa ystävän. Projektit myös kasvattavat luonnetta ja taitoja.
 Menetkö mielummin hieman liian helppoon vai hieman liian vaikeaan luokkaan kilpailuissa?
- Liian helppoon. Mulla on niin pahat kisapelot ja samoin Radekki jänskättää kisoissa, joten tällä hetkellä hankitaan ihan vaan kokemuksia ja hyviä fiiliksiä. Tosin harjotuskisoissa repäsin ja menin heA.

OLETKO KOSKAAN -KYSYMYKSET
Oletko koskaan itkenyt hevosesi vuoksi?
- Oonhan mä jo ton takia kerennyt tirauttaa muutaman kerran. Vihasta ja ilosta.
 Oletko koskaan ollut kateellinen jollekkin hevosystävällesi? ja miksi?
- Monellekkin. Suurin osa sai omat hevoset ennen kuin täyttivät 15, rikkaat vanhemmat takasivat paljon ratsastusta ja paremmat varusteet ja muutamalle olin kateellinen ihan vaan koska he olivat minua parempia. En onneksi ole ikinä antanut sen häiritä ja nykyään osaan jopa iloita toisten puolesta.
Oletko koskaan antanut kavereittesi (jotka eivät ratsasta vakituisesti) ratsastaa hevosellasi?
- Radella ei oo vielä mennyt. Mutta muutamalle mun kaverille oon jo luvannut heppailupäivän.
Oletko koskaan yrittänyt hypätä liian isoa estettä? Mitä siitä seurasi?
- Oon aina mennyt opetuksessa, paitsi muutaman kerran Radella ja sillon mentiin max 90cm, eli enpä kai. Vaikka usein tunneilla esteet ovat tuntuneet liian isoilta, on niistä silti aina selvitty.

MILLOIN VIIMEKSI -KYSMYKSET
Milloin viimeksi tipahdit hevosesi selästä? Miten se tapahtui?
- En oo vielä tippunut Radelta. Sitä odotellessa.
 Milloin viimeksi halusit myydä hevosesi esim. suutuksissasi?
- Ekan rokotuksen jälkeen, kun poni ei olis saanu riehua ja mulla oli kiire, niin se juoksutti mua 1,5 tuntia laitumella eikä antanut kiinni. Siinä vaiheessa teki mieli soittaa Atrialle että täältä sais paljon lihaa.
Milloin viimeksi kaduit jotain omaan ratsastukseen liittyvää? ja miksi?
- Eilen, olin epäselkeä ratsastaessani, Rade ei tietenkään älynnyt ja hermostuin ja Rade hermostuu silloin. Onneksi en lähde enää runttaamaan väkisin vaan annan tilanteen rauhoittua ja kokeilen sitten uudestaan. Hyvin se lopulta meni.
Milloin viimeksi kävit tallilla?
- Eilen

Milloin viimeksi siivosit hevosesi karsinan?
 - Sunnuntaina, meillä siivotaan viikonloppuisin itse karsinat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti