keskiviikko 29. elokuuta 2012

[ 133 - Koulukilpailut espoossa ]

© Niina Kuronen

Sunnuntaina mentiin yhdessä tallikaverin ja hevosensa kanssa Punametsän Ratsastuskoululla järjestettyihin kilpailuihin hakemaan lisää kokemusta ja tuntumaa kouluaidoista. Mä starttasin meistä ekana, vasta kahden jälkeen eli ei ollut mikään aikanen herätys. Paikanpäällä oltiin n. 45 minuuttia ennen mun starttia, käytiin nopeasti ilmottautumassa, hevoset ulos ja kamat niskaan. Raden selässä olin n. 5 minuuttia paikalle saapumisen jälkeen ja menin samantien kävelemään. Tässä vaiheessa luulin aikaa olevan 40 minuuttia mun starttiin, mikä olisi riittänyt hyvin. 10 minuuttia kävelyä + 20 minuuttia verkka-alueella touhuamista. Kuitenkin käveltyäni n. minuutin, kuului kaiuttimista "Seuraavana lähtövuorossa tämä, valmistautuu tämä ja Julia Reid". Siinä vaiheessa mun sydän pomppas kurkkuun. Kipitettiin Raden kanssa ripeästi verkka-alueelle ja kyselin että miten mahdollista, kun alle 10 minuuttia sitten piti olla 45 minuuttia? Ratsukoita jäänyt välistä, eikä tieto kulkenut ihmiseltä toiselle. Mokasta harmistuneena otin pikaverkan, ravissa vähän eteen ja vähän laukkaa. Oikeestaan muuta tossa-ajassa ei ehtinytkään.

Radalle mentäessä mulla oli todella huonot fiilikset, hitaasti lämpeevä Rade tuntui rautakangen nielaisseelta, eikä ollut ehtinyt tottua kyseiseen paikkaan ja hälinään vielä. Alkutervehdykseen mentäessä päätin, että hyvää fiilistä mennään hakemaan; mä en sitä tällä kertaa saa, joten annan Radelle mieluisan radan. Pysyttiin koko rata Raden mukavuusalueella, 10 metrin laukkavolteille en edes yrittänyt sitä vääntää ja keskiraveissa katoin että lähtee edes vähän, kehuin sitä pienestäkin koko radan ajan. Tosi tahmee suoritus, ajoittain takaosa jossain ihan muualla ku omalla paikallaan ja tuomarin-auto olis voinut käydä päälle, mutta hevonen vaikutti itseensä tyytyväiseltä, mikä olikin minulle tärkeintä.

Radeen olen kuitenkin tyytyväinen, se oli olosuhteisiin nähden rento ja vaikka rata olikin katastrofaalinen niin tahti säilyi alkutervehdyksestä lopputervehdykseen asti hyvänä. Prossia tuli vaivaiset 56,4% ja tuomareiden kommentit erittäin eroavaiset. Ainoastaan molemmat oli samaa mieltä takaosan laiskuudesta ja toivoivat ensi kerralla rohkeampaa suoritusta. En kyllä kiistä sitä, jätettiin varmasti Raden kanssa löysä ja vaisu kuva itsestämme.

© Niina Kuronen
© Niina Kuronen
© Niina Kuronen
© Niina Kuronen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti